
--年--月--日 --:--


NBCオリンピックス:ジェレミー・アボットについての5つのおもしろ情報

2010年02月11日 21:12

昨日、ジェレミー本人がツイッターで紹介していた「5つのおもしろ情報」です。


1. Pigs can fly
Back in 2005, when Jeremy was chasing his first junior U.S. title, he said of his chances to win, "stranger things could happen; pigs could fly." (he won) This line has followed Jeremy ever since (thanks to his family.) His official fan club is called Pigs Can Fly Club and they sell pins shaped like pigs to raise funds for Jeremy's Boys Fund - a fund started by Jeremy to raise money for male skaters in Aspen. He even uses the club initials at the end of his Twitter screen name (@jeremyabbottpcf)


1.豚も飛べる
2005年、ジェレミーが初の全米ジュニアタイトルを目指していた時、彼は自分が勝つ可能性について、このように言いました。「奇妙なことが起こるかもしれないよ;豚が飛んだりとかね。」(彼は勝ちました)それからというもの、この言葉はジェレミーに付いて回りました(彼の家族のおかげです。)彼の公式ファンクラブはPigs Can Fly Clubと呼ばれ、彼らはジェレミーズ・ボーイズ・ファンド - ジェレミーが設立したアスペンの男子スケーターのための基金 - のために豚の形をしたピンを売っています。彼はクラブの頭文字を、ツイッターのスクリーンネームの最後にも使っています(@jeremyabbottpcf)



2. Wait, is that a...?
Jeremy has a tattoo. It's a Chinese character that means good luck and fortune. It's on the back of his left shoulder. When he was 12, his sister, Gwen, got one (a snowflake on her ankle) and he thought it "was the coolest thing ever." So as soon as he turned 18, he went out and got one too. And - he'd like to get another one. (Anyone else see Olympic rings on the other shoulder in the future?)


2.待って、それって…?
ジェレミーはタトゥーをしています。それは、幸運を意味する漢字で、彼の左肩にあります。彼が12歳の時、姉のグウェンがタトゥーを入れ(足首に雪の結晶があります)、彼は「最高にかっこいい」と思いました。だから18歳になるとすぐに、彼もひとつ入れたのです。そして - 彼はもうひとつ欲しいと思っています。(将来、もう一方の肩に五輪が見られるかもしれませんよ)



3. You won't find his mom walking under any ladders
Abbott's mom is very superstitious. She wears a pair of small silver earrings (tiny skaters) that Jeremy gave her when he was seven. He gave them to her at one of his first competitions and she never takes them off. She also has a bracelet that Jeremy gave her in 2005 that she wears at every competition. (Although she has to be careful when she puts it away because it is on the verge of falling apart.) Her family gets in on the superstitions too. Her husband has to sit on her left-hand side and always shouts "Go Alexander!" before every program. And her daughter, Gwen, wears a pink pig hat (which helps Jeremy find them when he's skating).


3.彼のお母さんは、どんなはしごの下も歩きません(Minori注:はしごの下を歩くのは不吉なことだという迷信から)
アボットのお母さんは非常に縁起を担ぐ人です。彼女は、ジェレミーが7歳の時にプレゼントした小さな銀のイヤリング(小さなスケーターの形)をしています。彼がそれをあげたのは初めての試合に出た頃ですが、彼女は一度も外したことがありません。彼女はまた、ジェレミーが2005年にプレゼントしたブレスレットを毎試合着けています。(それは今にもバラバラになりそうなので、外す時は気をつけなくてはなりませんが。)彼女の家族もまた、ゲン担ぎに加わっています。彼女の夫は、必ず彼女の左側に座り、プログラムの前にいつも「ゴーアレクサンダー!」と叫びます。そして娘のグウェンは、ピンクの豚の帽子を被っています(それはジェレミーが演技中に家族を見つけるのに役立ちます)。



4. He ain't Yu-Na but...
Jeremy is huge in Korea. After he competed at Four Continents in 2007, he became a minor celebrity in Korea. They even created a Korean version of his Pigs Can Fly website (Jeremy isn't even sure who runs the Korean version of his site.) He may be the U.S. National Champion, but he's far more likely to get recognized in a Korean mall.


4.ユナほどではないけれど…
ジェレミーは韓国で大人気です。2007年の四大陸選手権以降、彼は韓国ではちょっとしたセレブです。彼らはPigs Can Flyウェブサイトの韓国版さえ作りました(ジェレミーは誰が管理人なのか知りませんが。)彼は全米チャンピオンかもしれませんが、韓国の街での方がはるかに認識されそうです。



5. Who lives in a pineapple under the sea?
Abbott is a massive SpongeBob SquarePants fan. In Colorado, his former training town, he used to pack his lunch in a SpongeBob SquarePants lunch box. After he moved away from home last year to go and train in Detroit, his mom began cleaning out all the SpongeBob paraphernalia. She just recently donated the last of it to a local hospital.


5.海の底のパイナップルに住んでいるのは誰?
アボットはスポンジボブの大ファンです。彼の元練習拠点であるコロラドでは、スポンジボブの弁当箱にランチを詰めていました。昨年、彼がデトロイトに移った後、彼のお母さんはすべてのスポンジボブグッズを片づけ始めました。彼女は最近、その最後の残りを地元の病院に寄付したところです。




ファンならすでに知っていることも多いですが、おもしろい記事ですよね!スポンジボブのお弁当箱、可愛すぎます;)



コメント

  1. aicos | URL | -

    No Title

    ジェレミーがタトゥーなんて!ビックリですが、以外に、外国の方は彫ってますよね!!!
    わ~v-7

  2. Minori | URL | ADFt6C5g

    aicosさん

    漢字だというのが何だか嬉しいですよね^^

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://jeremypigscanfly.blog104.fc2.com/tb.php/172-6d4fcc55
この記事へのトラックバック


最新記事


