スポンサーサイト

--年--月--日 --:--


アイスネットワーク「アボット氏ワシントンへ行く」③

2010年06月03日 21:40

They sectioned off a portion of the building and basically gave us free run of it. After so long, we were all corralled into groups by sport. We were told that the Vice President and Dr. Biden would be coming to meet with us first, to take pictures, and they would be followed by the President and Mrs. Obama.

建物の一部が区切られ、僕たちは基本的にそこで自由に見学できた。かなり待ったあとで、僕たちは種目別に分けられた。まず副大統領とバイデン博士と会って写真を撮って、そのあとで大統領とオバマ夫人に会うのだと言われたんだ。


When we were told we were going to Washington, I never thought I would ACTUALLY get to meet the president. I figured we would all group together, he would wave to us, stand in front to take a picture, and that would be the extent of it. However, we actually got to meet him and the first lady, and shake their hands. I was so impressed. Michelle Obama is a hugger... who knew?! She went around and made sure to give each person a hug, and Barack (Yeah, we are on a first-name basis) shook every single hand.

ワシントン行きの話を聞いたときは、まさか本当に大統領に会うなんて思わなかった。僕たちはひとかたまりに集められ、大統領が手を振ってくれて、前に立ってる彼の写真を撮るのがせいぜいだと思ってたんだ。でもね、実際は彼とファーストレディーに会って、握手もしたんだよ。すごく感激したな。ミシェル・オバマはハガーなんだ…知ってた?!彼女はあちこちに行って全員にハグしてくれたし、バラク(僕たちはファーストネームで呼び合う仲なのさ)は全員と握手してくれたよ。

※「ハガー」の訳ですが、ファーストレディーに「ハグ魔」では失礼ですよね…。ふさわしい日本語が思いつきません:(


こちらの記事の続きです。特にオバマ大統領が好きなわけではないし、アメリカの政治にも詳しくはありませんが、彼には大国のリーダーたる威厳があふれているような気がします。日本にもそんなリーダーが現れないかなあ…と、ここ数日の政界ニュースを見ていて感じました。おっと、スケートの話題とは全然関係ないですね^^;
ジェレミー、オバマさんやバイデンさんをよーく観察して、偉そうな雰囲気の出し方を学んでくれてたら演技にも役立つのになーと思うのですが、そんな余裕はなかったかな?(笑)




コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)


    最新記事


