スポンサーサイト

--年--月--日 --:--


NBCインタビュー:Q&A3問目

2010年01月08日 23:24

前の記事からだいぶ経ってしまいましたが、NBCオリンピックのインタビューの続きです。

What feels different about going into an event with a sense that you can win it? How does that change your mindset?

Going into nationals, I really felt that I was very much one of the top contenders for the title Having won the Grand Prix Final, people were really expecting me to win [nationals], and to have that pressure was something that I've never felt before. It made me put a lot of pressure on myself. I struggled with training a lot because I felt very weighted down by all of it.

But by the time I got to nationals, I felt free again. Everything just kind of lifted and I was like,‘Oh, I know what I'm doing and I can do this. I'm ready to take this step and to be a national champion.'


勝てると言われて試合に臨む時は普段とどう違いますか?それによって考え方は変わりますか?

グランプリファイナルで優勝したことで、全米選手権の優勝候補の一人として期待されていることを感じました。そしてそのプレッシャーは、今までに経験したことのないものでした。僕は自分に大きなプレッシャーをかけてしまったのです。そこで僕はそれらの重圧を忘れるためにトレーニングに打ち込みました。

しかし、全米選手権が始まると、再び気持ちが解放されました。全てが上向きになり、「ああ、わかってる、僕にはできる。ナショナルチャンピオンになる準備はできているんだ。」と感じたのです。



ディフェンディングチャンピオンとして臨む今年は、また違ったプレッシャーがあることでしょう。今のジェレミーなら、きっとそのプレッシャーも力に変えて、オリンピックへの切符を勝ち取るに違いありませんね!


コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://jeremypigscanfly.blog104.fc2.com/tb.php/88-bafa7c30
    この記事へのトラックバック


    最新記事


