
--年--月--日 --:--


NBCインタビュー:Q&A5問目

2010年01月10日 21:44

Explain how much of figure skating is mental and what makes that aspect of it so challenging?

At the point that I'm at, it's probably eighty percent mental. You train your whole life and you work really hard to get to a certain point, but when you're out there you have to know that all of that training is going to produce the result that you want it to. You have to have the confidence and the composure to be able to think clearly through your program without getting distracted and keep your focus. It's something that I'm still struggling with and needing to work on.


フィギュアスケートがどれくらい精神的なものか、そしてその難しさはどこにあるかを説明してください。

僕にとっては、おそらく80パーセントは精神的なものです。トレーニング中心の生活をして、ある一点を目指して本当に厳しい練習を積みます。しかし、その練習の全ては自分が望む結果を出すために必要なのです。プログラムを通して、自信を持ち、はっきりとした思考ができるように平静を保ち、取り乱すことなく、集中を保たなければなりません。これは、まだ僕が取り組まなくてはならない課題です。




技術力と精神力、そのどちらが欠けてもトップにはなれないのですね。その両方を着実に身につけてきたジェレミーは立派ですね!



コメント

  1. きりん | URL | Z9czMKss

    精神のコントロール

    なによりも難しい。

    本番で発揮されるのは練習の80%と言われます。
    ちょっとした不安や自信の不足から、練習では満足なのに納得いかないこともあります。
    採点競技であるフィギュアにおいては、減点という瑕になりますから、その点でも緊張を強いる要因になっているのでしょうね。

    自分を見つめること、それが一番の近道でしょうか。

  2. Minori | URL | ADFt6C5g

    きりんさん

    選手の皆さんが、本番で力をすべて発揮できることを祈りましょう!

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://jeremypigscanfly.blog104.fc2.com/tb.php/94-1ea682a7
この記事へのトラックバック


最新記事


